Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

Βροχή

Κάποιοι άνθρωποι νομίζω ότι απλά είναι γεννετικά προδιαθετημένοι στην γκαντεμιά. Είμαι σίγουρα μια από αυτούς. Πάνω που έλεγα ότι όλα μου πάνε πολύ ήρεμα αυτές τις διακοπές, τσουπ, να το το πρόβλημα, με το οποίο δεν μπορώ να ασχοληθώ πριν την επόμενη εβδομάδα, οπότε και θα έχει γίνει χειρότερο.
Σήμερα βρέχει. Στο φαρμακείο που μπήκα για να πάρω την αντιβίωση μια μικρή οθονίτσα με πληροφόρησε ότι η θερμοκρασία ήταν στους 9 βαθμούς Κελσίου και η υγρασία στο 100%. Ίσως επειδή έτσι την έχω συνηθίσει, ίσως επειδή άκουγα Massive Attack, ίσως επειδή μου αρέσει η βροχή, κοιτάζοντας την πόλη από το μπροστινό τζάμι του λεωφορείου ένιωθα λες και έβλεπα κάποιο art film ή κάποια ασπρόμαυρη φωτογραφία. Η Θεσσαλονίκη ήταν όμορφη, μελαγχολική, ελαφρώς γκρίζα, όπως την ξέρω και την αγαπώ. Η Ροτόντα ξεπρόβαλε διαγωνίως ανάμεσα από τις πολυκατοικίες, πίσω από τα αρχαία που βρίσκονται καταμεσής σε εκείνη την αλάνα-παρκάκι. Μπροστά από όλα αυτά, μια κουρτίνα από λεπτές ψιχάλες, που λέκιαζαν το τζάμι και έδιναν σε όλα μια εικόνα ρομαντισμού.
It put a spell on me. Και μου έφτιαξε τη διάθεση, γιατί ήταν τόσο αληθινό, χωρίς ψεύτικες πολυτέλειες ή μοντέρνα τερατουργήματα (οι πολυκατοικίες του κέντρου είναι μεν τερατουργήματα, αλλά όχι αρκετά καινούργιες για να πληρούν τις προδιαγραφές ενός "μοντέρνου τερατουργήματος"). Ήταν η εικόνα μιας μουσκεμένης πόλης, γεμάτη κόσμο που έτρεχε να κρυφτεί και φορούσε γαλότσες, γεμάτη χρώματα που πηγάζουν από τους πολλούς αιώνες ιστορίας που είναι στοιβαγμένοι (συνήθως άτεχνα) ο ένας πάνω στον άλλο, γεμάτη ζωή, από τον μποτιλιαρισμένο δρόμο μέχρι το ατέρμονο ψιλόβροχο.
Γύρισα σπίτι και ήθελα απεγνωσμένα να κάτσω στο γραφείο μου με τον υπολογιστή αγκαλιά και αυτό το τραγούδι που είναι 50% blues και άλλο τόσο rock, που είναι μελαγχολικό αλλά όμορφο και ζωντανό σαν τη Θεσσαλονίκη μου, που είναι τέλειο για βροχερό καιρό να παίζει ενώ κοιτάω από το παράθυρο.
Και να'μαι λοιπόν. Ποιά γκαντεμιά εντέλει; I put a spell on you, because you're mine.

2 σχόλια:

  1. αχ.. είσαι θεσσαλονίκη σήμερα...:-)
    και βροχή ε;
    αααααααχ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ομίχλη... το καλύτερό μου!
    Είδα λίγο Θερμαϊκό σε γκρίζο φόντο κι άνοιξε το μάτι μου... όμορφες μέρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή